Autor:
William Shakespeare
Traducere: Dan Grigorescu
Regie:
Dominic Dembinski
Gen: dramă
Durată: 137'
Istoria unei prietenii vechi, de tinereţe, între Leontes şi Polixenes, acum domnind peste regatele natale, este pusă în pericol de suspiciunea primului că soţia sa, frumoasa şi virtuoasa Hermione, ar avea o aventură cu Polixenes, aflat în vizită la curtea regelui sicilian.
CRINA SEMCIUC - PERDITA, TIMPUL
ANDREI IONESCU - LEONTES
IRINA CĂRĂMIZARU - HERMIONA
VIRGINIA MIREA - PAULINA
CONSTANTIN COTIMANIS - PĂSTORUL BĂTRÂN
ANDRAS DEMETER - ANTIGONUS, CAMILLO
LIVIU LUCACI - POLIENES
ALEXANDRU JITEA - UN ȚĂRAN, FIUL BĂTRÂNULUI
CONRAD MERICOFFER - FLORIZEL
LARI GIORGESCU - AUTOLYCUS
FLORIN DOBROVICI - CLEOMENSES, SLUJITORUL
ANDREEA DUȚĂ - EMILIA, MOPSA
Cu participarea copiilor: Mirko Valentir (Mamilius), Andrei Octav Grigorescu (micul Leontes), Teodora Anton (mica Hermiona), Bogdan Pichiu (micul Polixenes)
Spectacolul s-a bucurat de participarea „Urșilor” din satul Bogdănești, jud Suceava (coordonați de profesorul Ioan Ilișescu).
decor: Gheorghe Rasovsky; costume: Carmen Raszowski; coregrafia: Andreea Duță; director de imagine: Aurel Pițigoi, regia de montaj: Judith Georgescu; producător delegat: Daniela Andriescu; producător: Diana Dumitru; redactor: Cristina Anton, Savina Bantaș
regia muzicală: Roxana Elekeș; ilustrația muzicală: Mihaela Constantinescu; PPS: Cornel Ciuleanu; montaj: Cosmin Găleată
„În primul rând o viziune modernă asupra unui text cu o vechime de peste 400 de ani. Am încercat să abordez capodopera shakespeariană chiar dacă într-un context diferit, în spiritul ei: un basm filozofic, o meditație asupra Timpului și vârstelor schimbătoare ale omului, care suferă sub vremuri, patimi, obsesii și încercări dictate de diversele etape ale vieții. Și, nu în ultimul rând, o încercare de a crea un poem în imagini pentru formatul unui film de televiziune, deși este filmat în totalitate în platourile TVR.” Dminic Dembinski, hotnews.ro
“Scenografia este concepută de doi creatori cu care am colaborat des şi facem deja o echipă, ne înţelegem repede şi vorbim un limbaj comun. Ei au creat un mediu plastic ce potenţează vizual, imagistic, poetica viziunii asupra textului şi desluşeşte într-o atmosferă de vrajă şi basm semantica simbolistică la care am recurs spre expresie artistică, regizorală, actoricească. Costumele au inserat epoca contemporană într-un mediu textual oarecum arhaic, dar fără să violenteze dinamica dramaturgică a lui William Shakespeare, căruia TVR îi comemorează prin acest spectacol cei 450 de ani de la naştere!” Dminic Dembinski cotidianul.ro
Actorii m-au ajutat cel mai mult, mai ales în momentul când au aderat la o viziune nouă a unui text cunoscut de ei încă din facultate. Au fost fericiți să dezvolte viziunea mea datorită complexității rolurilor foarte ofertante. Unii joacă cu voluptate mai multe roluriși asta a motivat întreaga echipă artistică pentru autodepășire. Mă bucur că am lucrat cu niște actori minunați, sunt mândru că i-am convins să facă parte din echipă. Scenografia este concepută de doi creatori cu care am colaborat des și facem deja o echipă, ne înțelegem repede și vorbim un limbaj comun. Ei au creat un mediu plastic ce potențează vizual, imagistic poetica viziunii asupra textului și deslușește într-o atmosferăde vrajă și basm semantica simbolistică la care am recurs spre expresie artistică, regizorală, actoricească. Costumele au inserat epoca contemporană într-un mediu textual oarecum arhaic, dar fără să violenteze dinamica dramaturgică a lui William Shakespeare, căruia TVR îi comemorează prin acest spectacol cei 450 de ani de la naștere!" Dminic Dembinski evz.ro
„Ritmul filmarilor a fost unul draconic. S-a filmat totul intr-o saptamana si jumatate. La prima vedere timpul mi-a parut insuficient. Dar am inceput repetitiile in primavara 2014 in care m-am acomodat cu viziunea regizorala extravaganta si am adaptat textul, apoi am facut o pauza pana in vara cand am venit cu textul invatat si cu rolul stiut atat cat era treaba mea de actor. Regizorul a vrut ca partea a doua a piesei sa se petreaca undeva departe in timp, cu un Leontes imbatranit prea repede din lipsa de dragoste. Stiam ca se filmeaza secventele in ordine cronologica si un surplus de kilograme m-ar arata mai in varsta asa ca am slabit vreo 4 kg inainte de filmari si m-am ingrasat cat am putut in timpul celor 10 zile de filmare. La sfarsitul lor aveam o diferenta de 8,5 kg. Destul de greu. Mai ales pentru sanatate. Bineinteles ca am fost asistat de un nutritionist, acelasi cu care am slabit aproape 20 de kg pentru rolul Brancusi” Ioan Andrei Ionescu TVmania.ro