Autor:
Ion Druță
Regie:
Nicoleta Toia
Gen: dramă
Durată: 62'
Casa mare este a Vasiluței Cimpoiaș, o văduvă care a început construcția acesteia înainte ca soțul ei să plece la război și să moară. Acum că și-a terminat singură locuința frumoasă, că fiul ei Arion e plecat la armată, vrea s-o ajute pe tânăra Sofica. Aceasta amenință că se sinucide din cauză că Păvălache, de care e îndrăgostită, umblă cu alte fete. Vasiluța organizează o petrecere la care îl invită și pe bărbat. Nimic, din ce aveau femeile în plan, nu s-a întâmplat. Așa că Vasiluța, profitând că este ziua lui Arion, chiar dacă acesta este plecat, îl invită să petreacă la ea și pe Păvălache, cândva amic cu Arion, pentru a-i aranja Soficăi o întâlnire cu el. Doar că după acesta se mai țin două fete îndrăgostite, pe care le-a amăgit cu promisiuni, dar, mai ales, Păvălache se întoarce la Vasiluța în toiul nopții și, dacă la început văduva îl alungă, sfârșește prin a-i cădea în brațe. În casa mare a Vasiluței încep petrecerile cu Păvălache, fapt care mai întâi o aduce pe mama furioasă a acestuia, ce-i reproșează Vasiluței nepotrivirea de vârstă, apoi pe tată, care-i cere însă fiului să nu-i facă Vasiluței casa de râs și să ia o hotărăre. Iar Păvălache hotărăște să rămână și o cere pe Vasiluța de soție. Dar după un an împreună, Vasiluța îl împinge pe Păvălache în brațele Soficăi, eliberându-l pentru ca să-și facă familia și casa lui și își golește casa pentru a o înnoi spre a o lăsa lui Ariton, când se va întoarce de la studii.
VIORICA CHIRICĂ BARACCI - VASILUȚA
PETRICĂ HADÎRCĂ - PĂVĂLACHE
VICTOR CIUTAC - MOȘ ION
NICOLAE DARIE - PETRE
ANGELA SOCHIRCĂ - SOFICA
CONSTANTIN ADAM - NISTOR
NICOLAE GHEREG - FANCIC
ELEONORA MASTAC POPA - ELEONORA
LIDIA VALEANSCAIA - GAFIȚA
ANIȘOARA ZUBACU - VECINĂ
NINELA CARANFIL - VECINĂ
LUCICA PINTEA - VECINĂ
MAIA TĂNASE - TUDOSICA
scenografia: Vasile Rotaru; comentariul muzical: Sofia Vicoveanca; regia de montaj: Emilia Andreescu; redactor: Ioana Prodan; operator șef: Beatrice Drugă
regia tehnică: ing. Rodica Stoian; asistența tehnică: Dana Pîrcălăbescu, Octavian Floroiu; mașiniști: Ion Iuteș, Gheorghe Lazariuc, Dan Fălcui, Claudiu Fălcui, Radu Borțea; asistenți imagine: Dan Grigoriu, Gheorghe Huțupaș, Aurel Moise, Cristian Chirilici; lumini: Mirică Stelică, Vasile Ilie, Liviu Căciulescu, Marian Ghiță, Nicolae Negoescu, Marin Giurescu; montaj electronic: Cristian Grosu, Anda Poenaru; înregistrări magnetice. Eduard Gheorghiu; titraj electronic: Valentin Obretin; machiaj: Adriana Popescu, Mariana Ianăș, Tamara Cotoț; regia de studio: Roxana Istrate; postprocesare: Tatiana Stoenescu, Emil Marinescu; producția: Viorel Suciu; imaginea: Mihai Ratcu, Octavian Dobra, Aurel Andrei, Aurel Pițiogoi; sunetul: Bogdan Pavelescu, Octavian Petrosiu, Veronica Giurescu
„Nu altceva decît o viziune a Edenului a avut şi regizoarea Nicoleta Toia atunci cînd a pictat caracterele într-o gamă variată de nuanţe ale Binelui. Nimic din negativul real al omenescului şi totuşi mult dinamism şi multe contrarii obţinute prin filigran regizoral şi actoricesc. Serafimii au avut, neîndoielnic, faţă umană, iar dintre ei, în cel mai mare grad, protagonista Viorica Chircă-Baracci.” Sabin Popescu, „Simptom postmodernist la Chișinău” Revista Teatrul Azi numerele 3-4 anul 1991