loader

RECOMANDĂRI

Imagine

In Memoriam Camelia Zorlescu. „Henric IV”, de Luigi Pirandello

Pe 31 iulie, la ora 23:00*, pe TVR Internațional și pe TVR MOLDOVA – IN MEMORIAM Camelia Zorlescu (2 mai 1938 - 25 iulie 2022) - „Henric IV”, de Luigi Pirandello.

„Henric IV”, de Luigi Pirandello. Adaptarea și regia: Dominic Dembinski

<< Împătimită de teatru, o prezență feminină stilată, cu o siluetă de invidiat. O viață în teatru. Peste treizeci de ani, pe scena Teatrului „Nottara”.

Camelia Zorlescu s-a născut la Galați, în 1938. De mică, a simțit care îi e drumul: cânta, dansa, spunea poezii pe scena din curtea bunicilor. Și joaca i-a devenit profesie. A absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică din București, la clasa profesorilor Dina Cocea, Ion Cojar și Ion Olteanu. A fost repartizată la Teatrul de Stat din Târgu Mureș, unde tocmai se înființase secția în limba română. Acolo a luat și primul premiu important, pentru rolul din „Doi pe un balansoar”, spectacol în care îl avea partener pe Constantin Diplan.

Din 1965, a fost actriță a Teatrului „Nottara”. A venit prin concurs, alături de Ștefan Iordache și Gilda Marinescu, sub directoratul lui Horia Lovinescu. Primul rol, în 1966, în spectacolul „Au fost odată două orfeline”, în regia Sandei Manu, alături de o distribuție remarcabilă: Liliana Tomescu, Melania Cârjă, Ștefan Tapalagă.

Și a urmat o carieră construită cu multă dăruire și cu iubire. O regăsim în distribuțiile unor spectacole care au făcut săli pline la „Nottara”: „Meșterul Manole” de Octavian Goga, regia: Ion Olteanu, „O casă onorabilă” de Horia Lovinescu, regia: Lucian Giurchescu, „Othello” de Willliam Shakespeare, regia: Cornel Todea, „Năzdrăvanul Occidentului” de J.M. Synge, regia: Ion Olteanu, „Ultima oră” de Mihail Sebastian, regia: Valeriu Moisescu, „Audiență la consul” de Ion Brad, regia: Ion Cojar, „Timon din Atena” de William Shakespeare, regia: Dinu Cernescu, „Sentimente și naftalină” de Sidonia Drăgușanu, regia: Mihai Berechet, „Pensiunea doamnei Olimpia” de I.D. Șerban, regia: Constantin Dicu, „Karamazovii” de Horia Lovinescu, regia: Dan Micu, „Jocul de-a vacanța” de Mihail Sebastian, regia: Alexandru Dabija, „Brățara falsă” de Paul Everac, regia: Eugen Todoran, „Scapino”, după Molière, regia: Alexandru Dabija, „Floarea de cactus” de Pierre Barillet și Pierre Gredy, regia: Mircea Cornișteanu, „Într-o dimineață” de Mihai Ispirescu, regia: Dan Micu, „Henric al IV-lea” de Luigi Pirandello, regia: Dominic Dembinschi, „Păguboșii”, după M.R. Paraschivescu, regia: Gelu Colceag, „Sinucigașul” de Nicolai Erdman, regia: Cornel Mihalache, „Prințul negru” de Iris Murdoch, regia: Cornel Todea, „Întâlnire la Senlis” de Jean Anouilh, regia: Geo Saizescu, „Soțul păcălit” de Molière, regia: Mircea Cornișteanu, „Titanic vals” de Tudor Mușatescu, regia: Dinu Cernescu, „Aniversarea” de Thomas Vinterberg și Mogens Rukov, regia: Vlad Massaci.

O regăsim și în distribuțiile multor filme, semnate de regizori importanți: Manole Marcus, Sergiu Nicolaescu, Alecu Croitoru, Nicolae Corjos, Nae Caranfil. Pentru rolul din filmul „Medalia de onoare”, regia: Călin Peter Netzer, a fost nominalizată la Premiile Gopo, pentru cea mai bună actriţă într-un rol secundar într-un film de lungmetraj ficţiune.

Rămas-bun, doamnă Camelia Zorlescu!>> - Teatrul Nottara

(w500) Camelia Zo

„Henric IV”, de Luigi Pirandello, adaptarea și regia Dominic Dembinski

Traducere de Ion Frunzetti

În distribuție: Adrian Pintea, Camelia Zorlescu, Cristian Șofron, Mircea Jida, Ion Porsilă, Ion Popa, Anca Bejenaru, Ion Haiduc, Viorel Comănici, Valeriu Arnăutu, Vasile Lupu, Adina Cartianu

Redactor: Doina Teodoru / Ilustrația muzicală: George Marcu / Scenografie: Dumitru Georgescu/  Imaginea: Edwiga Adelman

***

Teatrul Național de Televiziune este un proiect Casa de Producție TVR.

*Programele TVR pot suferi modificări în funcție de evenimentele de ultimă oră.

Spectacole

mai multe

Zița, Mița, Didina, Veta, Efimița, Zoe, reprezentările cochetei și adulterinei, se întrupează pe rând, grație Rodicăi Mandache într-un one women show. În acest monolog eseu și totodată „dialog” cu personajele caragielești, în ciuda infernului...

Copiii soarelui este povestea unei familii de burghezi ruși din timpul epidemiei de holeră, care trăiește izolată de realitățile vieții cotidiene și de păturile sociale inferioare

Mai multe scrisori anonime provoacă un monolog, ilustrat cu mai multe scene din viață, în care un solilocviu de idei despre propria existență a lui Galeriu Pop, șef de instituție, doresc să explice și să scuze caracterul său meschin.