Autor:
Witold Gombrowicz
Traducere: Olga Zaicik
Adaptare:
Domnița Munteanu
Regie:
Cristian Pepino; regia TV: Domnița Munteanu
Gen: comedie
Durată: 86'
„ldioţenia monumentală a operetei îmbinată cu patosul monumental al istoriei - masca operetei îndărătul căreia sângerează din pricina unei dureri comice chipul strâmb al omenirii - iată care ar fi, cred, cea mai adecvată punere în scenă pentru Opereta” - Witold Gombrowicz
CONSTANTIN GHENESCU - CONTELE CHARME DE HIMALAJ
ION MUSCĂ - MAESTRUL FIOR
CORNEL NICOARĂ - CONTELE HUFNAGEL
CRISTINELA PĂDURE - ALBERTINA
RADU OLĂREANU - BARONUL FIRULEȚ
CORNELIU DAN BORCIA - PRINCIPELE HIMALAJ
OANA ALBU - PRINCIPESA HIMALAJ
FLORIN MĂCELARU - PROFESORUL
LIVIU TIMUȘ - PROFESIONISTUL
ROMEO TUDOR - WLADISAW
MARIAN DESPINA - GENERALUL
LUCREȚIA MANDRIC - MARCHIZA
PAUL CHIRILĂ - STANISLAW
ALIN NECHITA - BRONISLAW
GHEORGHIȚA IFTIMI - LEONIE
CAMELIA PARASCHIV - ZIZIE
DOINIȚA MACOVIETKI - JOUJOU
ION MURARIU - PRIMUL PUNGĂȘEL
DAN COVRIG - AL 2-LEA PUNGĂȘEL
decor: Dan Jitianu; costume: Cristina Pepino; coregrafia: Brîndușa Mircea; director de imagine: Claudiu Slavu; regia de montaj: Judith Georgescu
șef de producție: Gabriela Scârneci; regia tehnică: Ion Murariu; machiaj: Elena Popovici; asistența tehnică: Dan Laurescu, Sorin Popovici, Nicolae Caraiani; lumini: Vasile Popovici, Dorel Străchinaru; Chirică Andreescu, Aurel Ghinea, Nicolae Zamfir, Liviu Bratu, Cristian Vasile; asistenți imagine: Mircea Georgescu, Emil Hossu Longin, Bogdan Nicolae, Cristian Turturică; sunet: Ion Ciufu, Emil Grosu, Adrian Jifcu, Cornel Mihai, Alexandru Georgescu; postprocesare sunet: Tatiana Stoenescu, Marian Vlăsceanu; editor imagine: Mihai Mitici; asistență regie: Mihnea Dăneț; imaginea: Melu Pandele, Dumitru Croitoru, Mirel Ionescu, Dan Grigorescu; ilustrația muzicală: Simona Tudor; consultant muzical: Dorina Rusu Crișan
„ldioţenia monumentală a operetei îmbinată cu patosul monumental al istoriei masca operetei îndărătul căreia sîngerează din pricina unei dureri comice chipul strâmb al omenirii - iată care ar fi, cred, cea mai adecvată punere în scenă pentru Opereta observă Gombrowicz în acelaşi "Comen tariu", sugerîndu-le potenţialilor directori de scenă o soluţie pe cât de generoasă, pe atât de greu de realizat. Regizorul Cristian Pepino a izbutit în bună măsură să o aplice. ... Propunerea sa scenică apare, de altfel, bine susţinută şi pregnant argumentată vizual. Decorul lui Dan Jitianu creează, prin scena supraînălțată construită pe scena propriu zisă a teatrului, un spaţiu acuzat convenţional, ce sugerează totodată neîncetata convertire a vieţii în spectacol şi a spectacolului în viaţă. Alături de componenta muzicală (fragmente din felurite operete, pe a căror melodie sânt cântate - într-o înregistrare nu tocmai impecabilă tehnic cupletele din text) şi de aceea coregrafică, decorul concretizează ideea dramaturgică şi regizorală referitoare la Operetă. Alice Georgescu, Teatrul Azi, Nr 7, 1992