loader

RECOMANDĂRI

Imagine

Spectacolul de excepție „Regele moare”, cu Victor Rebengiuc, la TVR Cultural. Eugène Ionesco: „Poți să înveți să mori, poți să-i înveți pe alții să moară” | VIDEO

TVR Cultural a difuzat, în 30 septembrie, spectacolul „Regele moare”, după piesa lui Eugen Ionescu din 1962 (traducere de Vlad Russo și Vlad Zografi). Regia spectacolului este semnată de Andrei și Andreea Grosu, iar regia TV de Tudor Chirilă.

Piesa se bucură de o distribuție de excepție: Victor Rebengiuc - Bérenger întâiul, regele; Mariana Mihuț - regina Marguerite, prima soţie a regelui Bérenger întâiul; Ana Ciontea - regina Marie, a doua soţie a regelui Bérenger întâiul; Șerban Pavlu - doctorul, care e şi chirurg, călău, bacteriolog și astrolog; Florentina Ţilea - Juliette, servitoare, infirmieră și Richard Bovnoczki - Guardul.

Scenografia este semnată de Vladimir Turturică; iar light design-ul, de Chris Jaeger.

Spectacolul „Regele moare” este preluat de Casa de Producție TVR de la Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București (TNB).

-----

Urmăriți mai jos:

 

 

-----

Mi-am spus că poți să înveți să mori, că poți să-i înveți pe alții să moară. Acesta îmi pare lucrul esențial pe care-l putem face, fiindcă suntem niște muribunzi care nu acceptăm să murim”, spunea Eugène Ionesco despre nașterea piesei „Regele moare”.

(w882) Regele moa

Foto: Florin Ghioca / TNB

Un rege, care poate fi oricare dintre noi, află într-o bună zi că urmează să moară, și asta fără să se fi pregătit câtuși de puțin pentru acest pas în necunoscut. În timp ce se apropie de momentul culminant, lumea din jurul său începe să se năruie (la propriu), ajungând într-un final să dispară odată cu el. În tot acest timp regele trece printr-o serie de stări – negare, acceptare, egoism, solipsism, tresăriri de orgoliu, luciditate, apoi din nou negare, o și mai mare negare, negare din toți rărunchii! urmată de o falsă resemnare și împăcare cu condiția de muritor, pentru că orice s-ar spune, niciun om nu poate fi cu adevărat împăcat cu gândul morții. (…) Omul ridică edificii ca să trăiască cumva veșnic”, este sinopsisul spectacolului.

(w882) Regele moa

Foto: Florin Ghioca / TNB

Echipa TVR: economist – Simona Păunescu; producţia – Elena Martonos și Marc Brănescu; maşinişti - Florin Botezan, Nicolae Crampf, Marian Zamfir, Constantin Cristian Dinu; machiaj TV - Beatrice Văduva; jurnalist TV - Magdalena Stanciu; operatori Kit TV - Octavian Popa, Mihai Popa, Costel Ivan, Gabriel Constantin și Constantin Pereanu; teleficare - Lucian Vulpe; asistenţi cameră - George Diţiu și Valentin Ciolan; sunet - Cătălin Putinianu; postprocesare sunet - George Craioveanu; etalonaj/ colorizare - Paul Drăguşin; asistenţi macara - Marian Petcu și Costel Văduva; cameraman macara - Mihai Nagy; cameramani - Vlad Micu, Mihai Buzura, Marius Nechita, Vorel Popescu, Constantin Duţă și Laurenţiu Anghel; director de imagine - George Negrilă; editori - Tiberiu Teodorescu și Cătălin Mindu; producător - Diana Dumitru; regia TV - Tudor Chirilă.

(w882) Regele moa

Foto: Florin Ghioca / TNB

Spectacole

mai multe

Acţiunea piesei se desfăşoară de-a lungul unei nopţi a anului 1935. În salonul  auster al castelului Lenoir a fost convocat consiliul de familie. Cum se pot evita dezonoarea şi ruina financiară care ar urma condamnării domnului Lenoir?

„Toți suntem dadaiști. Defragmentăm, aruncăm ceva din noi pe scenă și în viață. De ce L’Om DAdA ? Pentru că am vrut să alătur aceste cuvinte, „om” în limba română, cu „dada” - universalul. Am pornit de la L`homme approximatif , textul lui...

O eroare de tipografie la un cunoscut ziar dă naștere unor situații dintre cele mai interesante: un mare afacerist, Bucșan interpretează în mod eronat un articol dedicat lui Alexandru cel Mare pe care un mare istoric intenționa să îl publice...

 

#TNTV