Spectacol realizat cu participarea sătenilor din comuna Cozia, Județul Iași
Autor:
Constantin Popa
Regie:
Letiția Popa
Gen: dramă
Durată: 101'
Ion, un sătean dintr-o comună tipică a mijlocului anilor secolului XX, întors din armată, fură un sac de porumb. Acesta urma să se însoare cu fata unui distins conducător al comunei, numai că, la hora satului, comunitatea decide să îl judece pentru faptele sale.
EMIL COȘERU
VIRGILIU COSTIN
ION SCHIMBINSCHI
PUIU VASILIU
GEO COSTINIU
DIONISIE VITCU
GELU ZAHARIA
ION LAZU
VIRGINIA RAICU
PETRE CIUBOTARU
VALEA MARINESCU
GEORGE MACOVEI
CONSTANȚA LERCĂ
ADRIAN TUCĂ
scenografia: Rodica Hanagic; director de imagine: Vasile Pandele; regia de montaj: Letiția Popa
solistă: Natalia Ciochină; sunet: Mircea Bogdan, Ion Tihon, Maria Angelescu; ilustrația muzicală: George Popescu, George Rodi Foca; imagine: Gheorghe Nichita, Grigore Manea, Paul Dorobăț, Tiberiu Vătășescu
„Despre colectivul de actori, cu unele mici rezerve, ne referim la inconstanţa interpre tării rolului lui Ion de către Emil Coşeru, de altfel excelent în unele scene, se pot spune numai vorbe frumoase. Dar chiar dacă am sublinia firescul şi căldura lui Puiu Vasiliu. debutul de bun augur, într-un rol de amploare, al Constanţei Lercă, prestanţa şi siguranţa interpretativă a lui Ion Schimbischi, perfecta înţelegere a personajelor de către (îeorge Macovei, Virgiliu Costin, Gelu Zaharia, Geo Costiniu, chiar dacă am evidenţia contribuţia acestui talent de excepţie care este Dionisie Vitcu, chiar dacă am aminti apariţiile episodice dar lucrate cu fineţe de Virginia Raiciu, Petre Ciubotarii, Adrian Tuca sau Const. Cadeschi, credem că cea mai fru moasă apreciere pentru cei citaţi mai sus constă în deplina fuziune spirituală, în per fecta omogenizare verbală, de ţinută şi de comportament a acestora cu ţăranii din Cozia. In concluzie, se poate spune că spectacolul cu piesa Hora întreruptă se adaugă altor reuşite, din ultimul timp, ale teatrului de televiziune. Din ce în ce mai atent la co mandamentul epocii, tot mai sensibil şi mai receptiv la viaţa şi preocupările locuitorilor cetăţii, repertoriul teatral al micului ecran tinde să capete astfel un pronunţat caracter politic, militant, agitatoric. Şi în acest context nu putem să nu subli niem, ca şi în cazul spectacolului cu piesa Puterea şi Adevărul montată la întreprin derea metalurgică din Slatina, meritele cri ticului dramatic şi scriitorului Dinu Săraru, energicul şi întreprinzătorul animator al acestui teatru cu o largă audienţă în mase.” Virgil Petrovici Teatru nr 10, 1974