Autor:
Maxim Gorki
Traducere: Ema Beniuc
Adaptare:
Radu Penciulescu
Regie:
Radu Penciulescu
Gen: dramă
Durată: 112'
O dramă de familie în care egoismul și iresponsabilitatea tatălui provoacă sărăcirea, declasarea și dezastru tuturor membrilor.
GEORGE CONSTANTIN - IVAN KOLOMIȚEV
CLODY BERTOLA - SOFIA KOLOMIȚEV
VASILE NIȚULESCU - IACOB KOLOMIȚEV
ELIZA PLOPEANU - LIUBA KOLOMIȚEV
OVIDIU IULIU MOLDOVAN - ALEXANDRU KOLOMIȚEV
CĂTĂLINA PINTILIE - VERA KOLOMIȚEV
DAN NUȚU - PIOTR KOLOMIȚEV
ȘTEFAN RADOF - PAVEL LESCI
ECATERINA PARASCHIVESCU - NADEJA KOLOMIȚEV
ELENA BARTOK - DOAMNA SCALOVA
ȘTEFAN SLOBODA - IACOREV
AURORA ȘOTROPA - SERVITOAREA
scenografia: Teodora Dinulescu; imagine: Constantin Lungu; Edwiga Adelman, Aurel Copos, Alexandru Condurache; regia de montaj: Emilia Andreescu; redactor: Ioana Prodan
asistența tehnică: ing. Liana Bokor; lumini: Arcadie Michitiuc, Dragu Dinulescu; sunet: Constantin Petrescu; producția: Haris Nicolau; machiaj: Ion Toma; regia de studio: Petre Cișmigiu; asistent regie: George Ulmeni; asistenți scenografie: Gabriela Culin, Stelian Anton
„E uimitoare în spectacol omogenitatea distribuţiei, faptul că pentru fiecare vârstă a existat un interpret de excepţie, perfect realizat scenic, într-un colectiv armonios. Rafinamentul interpretării actorilor constă în măsura şi flexibilitatea expresiei, aceştia întruchipându-şi eroii, fără să se dezică de ei, încredinţând comportamentului conţinutul reprobabil. Liniile portretizării sunt precise, dinamice, ferme, dar nu recurg la şarjă. Dimpotrivă, cel mai adesea, recurg la desenul fin, atrăgător, construit din detalii revelatoare. Ceea ce poartă marca artei lui Radu Penciulescu: elaborarea actoricească minuţioasă, complexă, specifică, pe care o pretinde şi o cultivă el în actor, aducându-l în forma lui maximă..” - Prof. Univ. Doina Modola Cotidianul, 29 martie 2019
„Sub îndrumarea marelui regizor o ilustră echipă de operatori de pe vremea când Unatc -ul avea numărate locurile la operatorie, formată din: Ctin Lungu, Edwiga Adelman, Gh. Copos, Alex Condurache, filmează spectacolul în platourile televiziunii cu o măiestrie exemplară. Detalii esenţiale, prim şi gros planuri când trebuie, unghiuri alese cu noima semnificaţiei momentului, cadre expresive, contribuind toate la atmosfera care se coagulează şi în care intri fără să simţi pentru a trăi odată cu ei drama acestor oameni rătăciţi în propria viaţă.” Doina Papp, Adevărul 2aprilie 2020